Polecane

Czerń czerni nierówna! Czyli jak przygotować plik 5 w krokach, żeby wydruk naprawdę był… czarny?

Chcesz wiedzieć, jak drukować czarne elementy? Jak sprawić, żeby czerń na wydruku wyglądała tak jak na monitorze? Sprawdź wskazówki naszej drukarni!

Projekt ulotki gotowy. Nowe, aktualne wizytówki tylko czekają na to, żeby je wydrukować. Czy jednak na pewno wszystko jest już dobrze przygotowane? Jeśli masz mieć na wydruku czarne elementy, może się okazać, że wcale nie będą one takie, jak to widzisz… Co zatem zrobić, aby czerń na wydruku pozostała czernią? Sprawdź nasze porady!

Krok 1: Przejrzyj wskazówki drukarni

Niemal każda profesjonalna drukarnia udostępnia swoim klientom garść wskazówek, dotyczących przygotowania grafik i plików do druku. Na naszej stronie także znajdziesz taką instrukcję. Zastosowanie się do podanych w niej rad pozwoli uniknąć problemów w postaci wydruków niezgodnych z oczekiwaniami. Ponadto z treści dowiesz się, co zostanie przez nas sprawdzone, a co nie należy do zadań grafików.

Krok 2: Przygotuj tekst do druku

Drukujemy w kolorystyce CMYK. Dla niewielkiego rozmiaru tekstów i drobnych, czarnych elementów (np. cienkich ramek) barwy należy ustawić tak, aby wysycona była jedynie składowa K, czyli: C0M0Y0K100. Dlaczego? Cóż, drukarska maszyna jest precyzyjnym urządzeniem. Jednak w grę wchodzi tu również typ papieru, na jakim się drukuje. Niekiedy nawet najlepsza drukarka ma problem z czterokrotnym trafieniem w to samo miejsce. Efekt? Tęczowe obramowanie wokół czarnych elementów… Lepiej tego uniknąć, prawda?

Krok 3: Czarny kolor a nadrukowywanie

Podobnie jak każda inna farba, tak i czarna nie jest idealnie kryjąca. Zalecamy zatem, aby czarne elementy były nadrukowane na inne, umieszczone na warstwie poniżej. Sprawi to, że czarny będzie jeszcze bardziej czarny!

Gdy chcesz mieć duży, czarny napis na tle innego koloru – nie zostawiaj białego miejsca na ten element! W przeciwnym razie możesz uzyskać nieciekawy efekt w postaci podwójnego napisu, powstałego na skutek przesunięcia w druku. Jeden z nich będzie planowo czarny, ale drugi, dostrzegalny tuż pod nim – biały.

Krok 4: Czarny czy prześwitujący czarny?

W złożonych projektach – np. na plakatach, gdzie czarne elementy przysłaniają te o innej barwie, konieczne jest zastosowanie pewnej sztuczki. Jak sprawić, aby pod ciemną plamą nie było widać elementu innego koloru? Wystarczy dodać do czarnego wypełnienia inne składowe, czyli C lub M. Ile? Tutaj opinie są różne. My zalecamy:

  • tam, gdzie nie dominuje żadna barwa – po 30% składowych, czyli: C30M30Y0K100,
  • dla wydruków, w których dominuje kolor czerwony – 40% M oraz 30% C, czyli: C30M40Y0K100,
  • w pracach o niebieskim „charakterze”, w chłodnej kolorystyce – odwrotnie niż wyżej, czyli C40M30Y0K100.

Uwaga! Dopełnienie składowymi dotyczy TYLKO większych czarnych plam i elementów w druku offsetowym. Do niewielkich szczegółów i tekstów, pisanych małym fontem (np. 12-punktowym), zastosuj krok 2.

Krok 5: Powtórz krok 4 także do innych czarnych elementów

Czarny wzór niczego nie przysłania? Dobrze! Tutaj też możesz zastosować wspomniane wyżej dopełnienie. Sprawi to, że uzyskasz jeszcze głębszą czerń.

Mamy nadzieję, że ten wpis pomoże Ci w przygotowaniu grafiki z czarnymi elementami. W razie dodatkowych pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji online lub telefonicznie!

Polecane

O czym powinieneś wiedzieć, przygotowując druk plakatów?

Na co zwrócić uwagę, projektując plakaty? Co zrobić, żeby plakaty już na pierwszy rzut oka były przejrzyste i przyciągały wzrok? Sprawdź porady specjalistów!

Choć branża reklamowa zmienia się z miesiąca na miesiąc, pewne elementy pozostają stałe. O czym mowa? O niesłabnącej popularności plakatów, ulotek i katalogów. Jednak ze względu na natłok przekazów marketingowych, które codziennie trafiają niemal do każdego, trzeba naprawdę przyłożyć się do przygotowania materiałów reklamowych. Dlatego w tym wpisie pokażemy, co jest kluczowe w projektowaniu plakatów. Zobacz, co zwykle radzimy klientom naszej drukarni!

Projekt plakatu: od grafik po treści

Zacznijmy od początku, czyli od samego projektu. Zapewne postanowiłeś zlecić druk plakatów w konkretnym celu. Chcesz zareklamować nowy produkt? A może Twoją intencją jest powiadomienie innych o nadchodzącym evencie? Od tego, do kogo kierowana jest wiadomość, zależy sposób, w jaki poster musi zostać stworzony. Jednak niezależnie od grupy docelowej i branży, warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Każdy plakat powinien:

  • przyciągać wzrok ciekawym hasłem, angażującą grafiką lub kolorami,
  • mieć czytelne fonty,
  • być przygotowany w odpowiednim rozmiarze (zwykle między A1 a B3),
  • przed wydrukowaniem zostać sprawdzony pod kątem ewentualnych błędów i literówek.

Pamiętaj, że przemyślany i dopracowany projekt w dużej mierze przesądza o skuteczności przekazu.

Przygotowanie pliku do druku

Masz już wybrane zdjęcia lub obrazy oraz przygotowaną treść. Sensownie rozmieściłeś to w programie graficznym. Kolejny etap to przygotowanie do drukowania. Zwróć zatem uwagę, czy:

  • wielkość każdego tekstu to przynajmniej 5 punktów (czarny) lub 7 punktów (barwny),
  • wszelkie elementy tekstowe zostały zamienione na krzywe,
  • cały plakat do druku ma przynajmniej 300 ppi, a każda z grafik jest dobrej jakości,
  • ustawiona została kolorystyka CMYK,
  • plik ma właściwy format, czyli PDF, JPG lub TIFF,
  • uwzględniłeś marginesy oraz spady.

Więcej o tym, jak prawidłowo przygotować pliki, przeczytasz w przygotowanym przez nas poradniku dla klientów. Zachęcamy do zapoznania się z tymi wytycznymi. Ich spełnienie przyspiesza proces realizacji zamówienia!

Plakaty standardowe a wersja premium

Ostatni krok to wybór papieru, na jakim mają zostać wydrukowane materiały reklamowe. W naszej ofercie mamy plakaty standard, które możemy wydrukować na papierze matowym bądź błyszczącym w gramaturach od 115 g do 170 g. Jest to solidny, estetyczny papier kredowy, pozwalający zaprezentować każdą ofertę w estetycznej formie. Drukujemy w orientacji poziomej i pionowej.

Plakaty premium to z kolei propozycja dla najbardziej wymagających klientów. Tutaj, oprócz gramatury i typu papieru, do wyboru masz jeszcze typ uszlachetnienia, jakiemu poddane zostaną Twoje wydruki. Możesz zdecydować się na folię (błysk i mat) albo lakier wybiórczy UV. Tak przygotowane postery jeszcze skuteczniej będą przyciągać wzrok tych, którzy mieliby się nimi zainteresować!

Dobry plakat to nie tylko ładna grafika i ciekawe hasło. To również przemyślana kompozycja, wysokiej jakości papier i dodatkowe efekty w postaci uszlachetnienia. Zapraszamy do składania zamówień na druk posterów w naszej drukarni! Możesz to zrobić zdalnie, 24 h na dobę. Czekamy na Twoje zlecenie!

Polecane

Przepis na ulotkę w pięciu… krokach

Twierdzenie, że wszystko mamy na wyciągnięcie ręki o ile się po to schylimy…jest stare jak świat. Nie zawsze jednak wiemy gdzie dokładnie tego dokonać. Szukamy wskazówek.

Tak powstała ulotka. Dla jednych najbardziej banalna forma reklamy, dla innych podstawa egzystencji w biznesie. Jak ją stworzyć i gdzie wydrukować?


Rozwiązaniem jest podlaska drukarnia TopDruk24.pl. Doświadczony zespół poprowadzi Cię przez cały proces zamówienia ulotki – od ewentualnego projektu, po doręczenie.

Wszystko zaczyna się od pomysłu. Tu pole do popisu przy tworzeniu ulotki jest szerokie. Nie tylko ze względu na format, układ, kolorystykę, ale przede wszystkim na „to coś” co przyciągnie potencjalnego nabywcę.

Droga od projektu do druku nie jest tak kręta, jak się wydaje. Cena nie musi być także zaporowa. Te dwa argumenty często powodują, że nawet najlepszy projekt w zderzeniu z rzeczywistym kosztem druku, ląduje na dnie szuflady.

W podlaskiej drukarni TopDruk24.pl z Łomży projekt ulotki może zrealizować każdy. Niezależnie od tego czy jest promocja na dany asortyment, można poprzez intuicyjny sklep internetowy (topdruk24.pl) zamówić dowolny projekt ulotki. Dobrać papier, rodzaj zadruku, wielkość. Dodatkowo korzystając z promocji świąteczno – noworocznej swoją ulotkę może wydrukować z 5-procentowym rabatem.

Specjalna promocja jednej z największych drukarni internetowych w północno-wschodniej Polsce obejmuje dwa rodzaje ulotek.

Skorzystaj ze sklepu internetowego TopDruk24, aby drukować ulotki standardowe i z uszlachetnieniami. Prócz różnorodnych opcji drukowania ulotek, dostępna jest również szeroka gama papierów. Ulotki mogą być wydrukowane na papierze matowym, błyszczącym i niepowlekanym. Drukarnia z Łomży ponadto na życzenie Klienta drukuje na papierach ekologicznych, z certyfikatami PEFC, FSC, barwionych w masie. Ukłonem w stronę klientów jest możliwość druku ulotek w aż ośmiu formatach.

Podlaska drukarnia oferuje wymagającym klientom także ulotkę składaną. To idealna propozycja dla branży gastronomicznej, kin, teatrów czy serwisu samochodowego. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie w poręcznej formie trzeba zawrzeć jak najwięcej informacji tekstowych oraz grafik.
Drukarnia TopDruk24.pl służy pomocą na każdym etapie realizacji twojej wymarzonej ulotki. Nawet jeśli nie możesz jej zaprojektować sam, zespół doświadczonych grafików przygotuje projekt dla Ciebie. Wszelkie zapytania można kierować na adres biuro@topdruk24.pl
Drukarnia opracowała autorski sposób rabatowania.

Już dziś możesz stworzyć swoją ulotkę w pięciu, krótkich krokach.

  1. Wejdź na stronę topdruk24.pl i załóż konto w sklepie internetowym.
  2. Wybierz ulotkę, jaka Cię interesuje, dobierz papier, nakład, zadruk oraz ewentualne uszlachetnienie.
  3. Promocja zostanie automatycznie naliczona. Zaakceptuj warunki, prześlij projekt, dokonaj płatności.
  4. Odbierz paczkę od kuriera lub dokonaj odbioru ulotek osobiście.
  5. Dokonaj dystrybucji ulotek i ciesz się z nowych klientów.
Polecane

Podłoża do druku cyfrowego – co musisz o nich wiedzieć i które wybrać?

Zastanawiasz się, jakie firmowe materiały zamówić? Nie wiesz, co dokładnie zlecić drukarni i jakie podłoże do druku wybrać? Rozumiemy Twoje rozterki. Ogrom opcji, a także dostępność różnych nośników nie ułatwiają decyzji… Na szczęście możemy Ci co nieco podpowiedzieć! Zaciekawiony? Sprawdź zatem nasze wskazówki!

Nie tylko papier, czyli na czym drukować?

W pierwszej chwili drukowanie kojarzy się przede wszystkim z różnego rodzaju papierem. Kartki formatu A4, większe czy mniejsze plakaty, składane ulotki – wszystko to zwykle wykonane jest zazwyczaj z cienkiego papieru. Tymczasem druk cyfrowy  może być realizowany na rozmaitych podłożach. Należą do nich m.in.:

  • adhezyjna folia – idealna do tworzenia wielkopowierzchniowych oklein,
  • arkusz ze sztucznego tworzywa,
  • tektura (falista lub złożona z kilku warstw),
  • karton,
  • blacha.

To, jakie podłoże wybrać, uzależnione jest od celu wydruku. Czy ma to być spory nakład łatwo dystrybuowanych materiałów promocyjnych? A może zależy Ci na nośniku reklamy widocznym z daleka dla przechodniów? W pierwszym przypadku sprawdzą się papierowe ulotki składane, w drugim – elektrostatyczna folia na auto lub na sklepową witrynę.

Płaski druk? Niekoniecznie!

Okazuje się, że nie tylko cienkie i płaskie podłoża nadają się do zadruku cyfrowego. Niejednokrotnie przecież trzeba przygotować personalizowane pudełka, firmowe kubki lub inne gadżety. Wówczas druk realizuje się metodą natryskiwania. Pozwala to uzyskiwać niemal dowolne wzory na trójwymiarowych elementach dowolnego rozmiaru i kształtu.

Jak widzisz, współczesne techniki drukowania pozwalają zdziałać naprawdę wiele, jeśli chodzi o ciekawe materiały reklamowe! Wiele firm decyduje się na zamówienie druku cyfrowego na kubkach, koszulkach bądź piłeczkach z tworzywa sztucznego. Takie przedmioty mogą być następnie zastosowane jako reklama na targach albo jako gratis – dołączany do paczek dla klientów.

Projekt a druk: na co zwracać uwagę?

Wybór podłoża do druku powinien być jedną z pierwszych decyzji, podejmowanych przed zamówieniem firmowych materiałów biurowych lub promocyjnych. Dlaczego? Między innymi od wybranego nośnika zależy to, w jaki sposób zostanie zaprojektowana grafika.

Jeżeli masz już wizję tego, co powinno znaleźć się na plakatach, zawieszkach lub innych elementach – pomożemy Ci dobrać właściwy nośnik. Przy zlecaniu druku dowolnego produktu papierowego możesz natomiast od razu zdecydować się na typ papieru. To spore ułatwienie! Składając zamówienie online, w jednym miejscu określisz wszelkie parametry swojego nowego produktu. Zamawianie przez internet w naszej drukarni daje Ci też szansę na spokojne rozważenie dostępnych opcji i zorientowanie się w możliwościach, jakie Ci dajemy.

Druk cyfrowy pozwala na przygotowywanie rozmaitych gadżetów i materiałów reklamowych. Ulotki, notatniki, kalendarze, ceramika użytkowa, a nawet elementy konstrukcyjne… Co tylko sobie zamarzysz, to może zostać wyprodukowane i zadrukowane! Mamy nadzieję, że nasz wpis pomógł Ci uporządkować informacje na temat nośników pod taki druk. Zapraszamy do kolejnych artykułów po jeszcze większą dawkę wiedzy!

Polecane

Zanim prześlesz do nas plik

Zanim przystąpimy do realizacji Twojego zlecenia, nasi graficy dokładnie sprawdzą wszystkie pliki dołączone do zamówienia. Przed przesłaniem pliku do druku zwróć jednak uwagę na jego poprawność i zgodność z parametrami zamówienia.

Każdy z oferowanych przez nas produktów posiada gotowe makiety do pobrania w najpopularniejszych rozszerzeniach (PDF, PSD, AI, INDD, CDR). Ich zadaniem jest pomóc Ci prawidłowo przygotować plik do druku.

Na stronach z oferowanymi przez nas produktami znajduje się również szczegółowa informacja techniczna pozwalająca poprawnie przygotować projekt. Sugerujemy dokładnie się z nimi zapoznać w celu wyeliminowania najczęstszych błędów.

CO SPRAWDZAJĄ NASI GRAFICY

  • Zgodność parametrów zamówienia z przesłanym plikiem;
  • zgodność wymiaru zamówienia z projektem;
  • poprawną ilość stron w projekcie;
  • prawidłowo osadzone spady; 
  • bezpieczne marginesy; 
  • poprawną orientację stron – zgodnie z parametrami zamówienia;
  • zamianę tekstów na krzywe – dotyczy plików otwartych;
  • prawidłowe przygotowanie uszlachetnień; 
  • poprawność falcowania – czy układ projektu zgadza się z zamówionym rodzajem falcowania, teksty nie wchodzą na linię falcowania, grafika sąsiednich łamów nie jest przesunięta względem linii łamania; 
  • poprawność bigowania – czy układ projektu jest poprawny, teksty nie wchodzą na linię bigowania, grafika sąsiednich łamów nie jest przesunięta względem linii bigowania.

CZEGO NIE SPRAWDZAJĄ NASI GRAFICY

  • treści merytorycznej;
  • kodów kreskowych i kodów QR;
  • walorów estetycznych;
  • overprint (opcja nadruku);
  • jakości konwersji z przestrzeni RGB/LAB lub kolorów spotowych do CMYK;
  • prawidłowego osadzenia fontów w plikach PDF.

ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI

Drukarnia TOP DRUK nie ponosi odpowiedzialności za:

  • różnice w plikach wynikowych PDF, które zostały wygenerowane za pomocą programu CorelDraw lub Photoshop;
  • niezgodności w plikach wynikowych PDF, które zostały wygenerowane w edytorach tekstu, lub amatorskich programach graficznych;
  • nieoczekiwane efekty konwersji z przestrzeni kolorów RGB/LAB lub kolorów spotowych do CMYK;
  • niezgodności w plikach PDF wynikające z błędnie osadzonych fontów, lub fontów nie zamienionych na krzywe;
  • nieoczekiwane efekty spowodowane przez nieprawidłowo zastosowany overprint (opcję nadruku);
  • niezgodności wynikające z osadzenia w pliku warstw obiektów z wyłączoną opcją druku.
Polecane

Najczęstsze błędy przy przygotowaniu plików do druku. O czym musisz pamiętać?

W przygotowywaniu materiałów reklamowych liczy się nie tylko dobry projekt, który przyciąga już na pierwszy rzut oka. Równie ważne jest prawidłowe przygotowanie plików do druku. Nasi specjaliści zawsze bardzo dokładnie je sprawdzają, jednak pamiętaj, że pewnych błędów nie da się naprawić już po przesłaniu go do drukarni!

Dlatego zachęcamy do zapoznania się z dalszą częścią artykułu, gdzie podpowiemy Ci, o czym musisz pamiętać, przygotowując pliki. Wszystko po to, żeby gotowy produkt był zgodny z Twoimi oczekiwaniami.

Brak spadów w pliku z projektem

W przypadku wszystkich projektów konieczne jest wyznaczenie specjalnych linii, czyli tzw. spadów.

Ten istotna kwestia, choć niestety często pomijana. Pozwala na uniknięcie fizycznych błędów w druku, które wynikają z niedokładności urządzeń introligatorskich. Jeśli decydujesz się na druk dużej liczby np. katalogów lub plakatów musisz zadbać o to, żeby elementy graficzne – czy to tekst, czy też obrazki, które dochodzą do krawędzi wizytówki – wychodziły przynajmniej 3 mm poza końcowy rozmiar produktu. Unikniesz wówczas wszelkich niedoskonałości lub braków, które mogą powstać przy cięciu materiałów.

Ustawienie przestrzeni kolorystycznej RGB

Musisz wiedzieć, że kolory na wydruku mogą różnić się od tego, który widzisz na ekranie komputera.

Aby uniknąć przykrych niespodzianek, zadbaj o to, żeby ustawić w plikach projektowych przestrzeń kolorów CMYK, a nie RGB. To właśnie paleta CMYK da Ci gwarancję, że materiały reklamowe, które możesz zlecić do wykonania w naszej drukarni online, będą wyglądały tak, jak zaplanowałeś, a barwy będą nasycone.

Ustawienie innej rozdzielczości niż 300 DPI

Jeśli chcesz, żeby jakość wydruku materiałów reklamowych była naprawdę na wysokim poziomie, zadbaj o odpowiednią rozdzielczość plików z projektem.

W przypadku zamówień na drukowanie ulotek, broszur i innych tego typu formatów, zalecamy ustawienie parametru na poziomie 300 DPI. Taka wartość zagwarantuje prawidłowe nasycenie kolorami oraz ostrość bez ryzyka, że zbliżone do siebie tony zleją się w całość.

Brak przekształcenia fontów w krzywe

Kolejnym istotnym elementem są fonty, a właściwie ich przekształcenie.

Gdy zamienisz wszystkie fonty na tzw. krzywe, zostają one zastąpione w pliku zapisem matematycznym. Co to oznacza w praktyce? Dzięki temu masz pewność, że niezależnie od tego, jakiej wersji oprogramowania używa drukarnia, fonty będą wyglądały dokładnie tak, jak w projekcie – zarówno, jeśli chodzi o ich jakość (w tym brak rozmycia), jak i styl danego napisu.

Jeśli pominiesz ten krok, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że efekt może być daleki od Twoich oczekiwań!

Niezachowanie bezpiecznej odległości przy krawędziach projektu

Pamiętaj również o zachowaniu odpowiedniej odległości od krawędzi projektu – głównie miejsca, które zostanie zadrukowane.

W przypadku materiałów, które nie będą później składane, czyli np. jednostronicowe ulotki, musisz wziąć pod uwagę jedynie margines wewnętrzny. Tę wartość sprawdź w specyfikacji konkretnego produktu. Jeśli natomiast decydujesz się na druk katalogów klejonych, ważne, żebyś wziął pod uwagę również margines od krawędzi klejonej. Chodzi o to, żeby tekst nie znalazł się w części grzbietowej.

Buduj wizerunek firmy od podstaw

Profesjonalnie przygotowane materiały reklamowe są jednym z czynników, który wpływa na odbiór Twojego biznesu. Aby zagwarantować Ci najwyższą jakość materiałów promocyjnych, stworzyliśmy szczegółowe wytyczne niezbędne do prawidłowego przygotowania plików projektowych. Zajrzyj do specyfikacji, a w razie problemu skontaktuj się z nami. Odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy Ci właściwie złożyć zamówienie, żeby efekt był dokładnie taki, jakiego oczekiwałeś!

Polecane

3 powody, dla których warto wybrać druk publikacji z twardą oprawą

Obszerne opracowania lub publikacje wymagają trwałej i estetycznej oprawy. Zastosowanie odpowiednich rozwiązań pozwala na wygodne korzystanie z książki bez ryzyka, że okładka się rozklei lub pozagina. W naszej drukarni online oferujemy szereg rozwiązań, dzięki którym Twoja publikacja lub broszura będzie wyglądać profesjonalnie i zachowa formę nawet w przypadku wielokrotnego kartkowania. Zastanawiasz się, czy warto inwestować w twardą oprawę? Przejdź do kolejnej części artykułu i poznaj zalety tego rozwiązania!

Wytrzymałe łączenie – klej PUR i nicie konopne

Na dobrą jakość oprawy wypływa zastosowanie odpowiedniej metody introligatorskiej, która pozwoli na wytrzymałe połączenie wszystkich jej elementów. Wykorzystanie nici konopnych do przeszycia poszczególnych części gwarantuje, że kartki nie wypadną, natomiast klejenie trwale łączy całość z okładką. Książki klejone techniką PUR nie odkształcają się nawet w przypadku, gdy rozłożysz je na płasko oraz nie rozkleją się pod wpływem temperatury.

Ta technika polecana jest szczególnie do wielostronicowych publikacji. Wykorzystanie kleju PUR, czyli specjalistycznego kleju poliuretanowego, pozwala na otwieranie katalogu czy też książki pod dużym kątem, lub zupełnie na płasko, co znacząco poprawia jakość użytkowania.

Zastosowanie sprawdzonego rozwiązania – tektur introligatorskich

Okładkę w tego typu oprawach kleimy w kilku etapach. Na zewnętrzną część składa się m.in. tektura introligatorska. Zapewnia wytrzymałość i wysoką jakość oprawy, a odpowiednio dobrana grubość okładki sprawia, że publikacja wygląda profesjonalnie i efektownie. Tektura stanowi również bazę do naklejenia wybranego wykończenia. W naszej drukarni online oferujemy je w wersji skórzanej, papierowej lub z materiału.

Metoda stosowana przy produkcji twardych okładek jest odmienna niż w przypadku druku katalogów klejonych lub broszur szytych, które również mamy w swojej ofercie. W tym wypadku okładka nie jest dodatkowo wzmacniana i stanowi integralną część opracowania.

Możliwość uszlachetnienia okładki – folią lub lakierem UV

Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja publikacja prezentowała się naprawdę wyjątkowo, możemy zaproponować dodatkowe rozwiązania. W naszej drukarni z Łomży oferujemy możliwość uszlachetnienia okładki poprzez zastosowanie folii lub lakieru. Odpowiednio do efektu, jaki chcesz uzyskać, możemy wykorzystać folię matową, błyszczącą lub soft touch, która sprawia, że książka będzie przyjemna w dotyku. Proponujemy również lakier UV dostępny w wersji błyszczącej i matowej. Takie wykończenia sprawiają, że oprawa będzie odporna na zarysowania oraz drobne uszkodzenia mechaniczne, co wpłynie pozytywnie na ogólną estetykę książki.

Podsumowanie

Przygotowanie obszernych katalogów produktowych lub napisanie wielostronicowej publikacji wymaga ogromnego wysiłku i wielu godzin pracy. Kolejnym krokiem jest dobór odpowiedniej oprawy tak, by opracowania dobrze prezentowały się od strony wizualnej, ale były również wygodne dla czytelnika. Z chęcią pomożemy Ci w doborze najlepszego rozwiązania odpowiadającemu objętości i charakterowi Twojej pracy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o książkach klejonych metodą PUR, zapraszamy do kontaktu! Wspólnie omówmy Twoje potrzeby, zaprojektujemy i wycenimy wykonanie twardej oprawy.

Polecane

Kupony szyte – karty stałego klienta do wykorzystania w trakcie pandemii koronawirusa

W dobie panującej pandemii koronawirusa wiele firm  usługowych oraz gastronomicznych znajduje się w naprawdę trudnej sytuacji. To najlepszy moment na wprowadzenie kart stałego klienta. Kupony sprawią, że klienci nie zapomną o Twojej marce i wrócą do Ciebie, kiedy sytuacja ulegnie znacznej poprawie. Jeśli prowadzisz własny biznes i szukasz dobrej drukarni online, która pomoże Ci w realizacji takiego pomysłu, jesteś pod właściwym adresem. Sprawdź, jakie rozwiązania przygotowaliśmy dla Ciebie!

Dlaczego warto oferować karty stałego klienta?

Karty lojalnościowe zyskały popularność w ciągu ostatnich lat i wciąż są chętnie wykorzystywane w branżach usługowych, np. beauty lub w gastronomii. Takie rozwiązania są skuteczne zarówno w pozyskiwaniu nowych klientów, jak i zatrzymaniu tych, którzy są już przywiązani do danej marki. Zastosowanie kart stałego klienta w Twoim biznesie będzie miało wpływ na szereg zachowań konsumenckich, które pozytywnie oddziałują na budowanie wizerunku. Są również świetnym uzupełnieniem ulotek promocyjnych.

Element zwiększania sprzedaży

Proponując rabat na następną wizytę lub ofertę specjalną, gdzie jeden z elementów usługi jest bezpłatny lub w preferencyjnej cenie, zwiększasz prawdopodobieństwo, że klient do Ciebie wróci. Wiąże się to oczywiście z tym, że kolejny raz otrzymasz zapłatę za swoją pracę. Dlatego proponujemy Ci druk kuponów szytych (), które świetnie nadają się na pojedyncze bileciki rabatowe lub jako karty stałego klienta.

Budowanie lojalności wobec marki

Jeśli chcesz, by klient wrócił do Twojej firmy, zastanów się nad drukiem wizytówek . Będą one zarówno nośnikiem informacji o Tobie, jak i np. miejscem na zbieranie kolekcji pieczątek za dokonane zakupy. Kiedy zaproponujesz kawę gratis lub dodatkowe porcje lodów za uzbieranie określonej liczby znaczków, kupujący chętniej skieruje kroki do Twojej kawiarni. Taki system świetnie sprawdza się również w salonach fryzjerskich lub kosmetycznych, gdzie po kilku wizytach można zyskać rabat na następną usługę.

Wsparcie akcji promocyjnych

Kupony rabatowe oraz specjalne oferty dla stałych klientów stanowią nierzadko kluczowy element skutecznej akcji promocyjnej. Osoba, która już przy pierwszej wizycie otrzyma zniżkę na następną usługę lub mały upominek, z większym prawdopodobieństwem zdecyduje się skorzystać w przyszłości z oferty Twojej firmy. Kawiarniom, które w ramach działań marketingowych, zdecydują się rozdać swoim klientom darmową kawę, oferujemy interesujące rozwiązanie. W naszej drukarni z Łomży możemy stworzyć dla Ciebie owijki na kubki, które będą dodatkowym nośnikiem reklamowym i pozwolą Ci na zamieszczenie informacji promocyjnych.

Podsumowanie

Wszelkie działania marketingowe, mające na celu utrzymanie biznesu w tych trudnych czasach, są obecnie na wagę złota. Będąc drukarnią online, świadczymy usługi dla klientów z całej Polski. W związku z tym mamy duże doświadczenie w realizacji rozmaitych zleceń – również tych niestandardowych. Skontaktuj się z nami, a jesteśmy pewni, że znajdziemy rozwiązanie, które wspomoże Twój biznes w okresie pandemii i pozwoli ruszyć do działania ze zdwojoną siłą najszybciej, jak będzie to możliwe.

Polecane

5% rabatu na wszystkie zamówienia

Rabatowy maj


Mamy dla Państwa dodatkowy rabat na wszystkie niestandardowe oraz stałe zamówienia. 
Promocja dotyczy za równo firm, które wcześniej nie dokonywały u nas zamówień, a także stałych kontrahentów. 

Regulamin promocji: 

Zamówienia proszę składać poprzez formularz kontaktowy lub mailowo,  w tytule „Zamówienie promocyjne – maj dodatkowy rabat”

Warunki składania zamówień i promocji „Rabatowy maj”:
1. Zamówienie z dodatkowym rabatem 5% dotyczy zamówień na produkty niestandardowe oraz stałe pozycje znajdujące się w ofercie  topdruk24.pl. 


2. Po złożeniu zamówieniu poprzez stronę topdruk24.pl dodatkowy rabat zostanie naliczony po kontakcie e-mail z Biurem Obsługi Klienta. Zgłoszenie należy wysłać na adres: biuro@topdruk24.pl podając w wiadomości numer zamówienia oraz specyfikację zamówionego produktu.


3. Zamówienia niestandardowe, które nie są dostępne poprzez sklep topdruk24.pl należy składać na adres: biuro@topdruk24.pl.


4. Zamówienie promocyjne „Rabatowy maj” łączy się z innymi promocjami, a także stałymi rabatami dla agencji reklamowych czy firm stale współpracujących.

5. Promocja „Rabatowy maj” obowiązuje na zamówienia złożone od 1.05.2020 r. Promocja „Rabatowy maj” nie ma ograniczenia czasowego. O czasie jej zakończeniu realizator poinformuje na stronie topdruk24.pl w aktualizacji do niniejszego regulaminu.

Polecane

ECO, czyli naturalnie, praktycznie i dobrze! Sprawdź notesy, teczki oraz wizytówki z papieru do recyklingu

Ekologiczne notesy, wizytówki i teczki z nadrukiem dla firm. 100% naturalnych surowców, wysoka jakość. Sprawdź ofertę produktów z papieru do recyklingu!

W czasach, gdy zmiany klimatyczne zachodzą dosłownie na Twoich oczach, pomyśl o wprowadzeniu małych modyfikacji w prowadzeniu biznesu, które mogą być znaczące dla środowiska. Jeśli w swojej firmie starasz się wdrażać jak najwięcej proekologicznych rozwiązań, z pewnością będziesz zainteresowany produktami dostępnymi w naszej drukarni online. Oferujemy linię ECO, która w całości zawiera akcesoria biurowe wyprodukowane z papieru przeznaczonego do recyklingu. Jeśli masz wątpliwości, czy sprawdzą się one u Ciebie, zachęcamy do dalszej lektury i zapoznania się ze specyfiką naszych propozycji!

Notesy ECO – z okładką i bez okładki

Każdy pracownik potrzebuje miejsca na zapiski – na przykład w takcie rozmów telefonicznych. W naszej drukarni zamówisz notesy z linii ECO wykonane w 100% z papieru nadającego się do recyklingu. Bez problemu dopasujesz ich rozmiar, grubość oraz firmowy nadruk na kartkach. Ekologiczny notes bez okładki stanowi świetną alternatywą dla podkładu na biurko. Jest poręczny przy sporządzaniu notatek. Notes ECO z okładką będzie natomiast praktycznym akcesorium na spotkaniach biznesowych. Wręczając takie notatniki ich uczestnikom, pokażesz jednocześnie proekologiczny charakter swojej firmy.

Teczki ECO

Prowadząc biznes związany z obsługą klienta, wiesz, jak ważna jest odpowiednia oprawa dla dokumentów. Zachęcamy Cię, żebyś zdecydował się na ekologiczne teczki firmowe. Nienaganna jakość wykonania znakomicie podkreśla surowość eco papieru o wysokiej gramaturze. Dzięki swej minimalistycznej formie teczki zachowują formalny biznesowy charakter. Jeśli nie dysponujesz swoim wzorem, oferujemy możliwość zaprojektowania nadruku. Dodatkowym wzmocnieniem, a jednocześnie ozdobą teczki, jest gumka, której kolor wybierzesz spośród kilkudziesięciu dostępnych odcieni.

Wizytówki ECO

Naturalne surowce, takie jak ekologiczny karton, z powodzeniem zastępują laminowany papier wykorzystywany najczęściej do druku wizytówek. Gdy wykonane są one z papieru o wysokiej gramaturze, która doskonale podkreśla jego surowość, stają się niezwykle eleganckim atrybutem przedsiębiorcy. Będziesz mieć pewność, że nasze wizytówki z serii ECO zapadną w pamięć każdemu, komu je wręczysz! W ten sposób jednoznacznie dasz znać, jak ważna jest dla Ciebie dbałość o środowisko. Istnieje duża szansa, że zachęcisz tym potencjalnych klientów do skorzystania z oferty Twojej firmy.

Satysfakcja gwarantowana

Dbałość o kondycję planety zaczyna się od małych kroków. Z powodzeniem zrobisz to również na poziomie swojej firmy, zamieniając tradycyjne rozwiązania na te bardziej przyjazne środowisku. Właśnie dlatego wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom, oferując materiały biurowe wykonane z naturalnych surowców. Gwarantujemy, że wybierając ekologiczne notesy, teczki czy wizytówki dostępne w naszej drukarni z Łomży, będziesz zaskoczony ich jakością. Nie wahaj się dłużej i wypróbuj nasze produkty z serii ECO! Jesteśmy pewni, że nie wrócisz do poprzednich rozwiązań. Serdecznie zapraszamy do współpracy. Skontaktuj się z nami już teraz!

Polecane

Koronawirus. Zadbaj o druk materiałów ostrzegawczych – ulotek, plakatów i broszur

Panująca obecnie pandemia koronawirusa nasiliła potrzebę edukacji społeczeństwa w zakresie prawidłowego postępowania i obowiązujących procedur. Zalecenia zmieniające się z tygodnia na tydzień wymuszają bieżącą aktualizację materiałów informacyjnych w przestrzeni publicznej oraz w przedsiębiorstwach. Jeśli zastanawiasz się, na jaką formę przekazu się zdecydować, spójrz na poniższe zestawienie. Zapoznamy Cię z opcjami dostępnymi w naszej drukarni online. Sprawdź, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze!

Ulotki dla klientów

Jeśli prowadzisz sklep lub restaurację, która w czasie pandemii oferuje jedzenie na wynos, dobrym pomysłem jest zaopatrzenie klientów w materiały ostrzegawcze dotyczące koronawirusa. Decydując się na druk ulotek z instrukcją mycia rąk lub procedurami postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia, przyczyniasz się do promowania odpowiedzialnych zachowań. Dołączając ulotkę informacyjną do zamówienia, dajesz klientowi do zrozumienia, że dbasz o jego bezpieczeństwo! Wybieraj spośród kilku rozmiarów i rodzajów papieru. Pamiętaj, że im mniej skomplikowany projekt, tym szybciej będziemy w stanie zrealizować Twoje zamówienie w tym trudnym dla wszystkich czasie.

Plakaty ostrzegawcze

Ostrzeżenia i informacje dotyczące panującej pandemii koronawirusa powinny być dostępne, a przede wszystkim dobrze widoczne dla każdego. Plakaty ostrzegawcze są najlepszym rozwiązaniem do zastosowania w przestrzeniach publicznych, np. przystankach autobusowych, ale również we wszelkiego rodzaju instytucjach czy obiektach handlowych. Zachęcamy Cię do druku plakatów online, rekomendując opcję Standard. Dzięki temu otrzymasz wysokiej jakości produkt przy maksymalnie krótkim czasie realizacji zamówienia. W obecnej sytuacji szybkość dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się wytycznych jest najważniejsza!

Broszury dla pracowników

W zakładach produkcyjnych i dużych przedsiębiorstwach dobrym pomysłem jest rozpowszechnienie wśród zatrudnionych nowych wytycznych oraz standardów – informujących o sposobie przestrzegania procedur. W tym celu polecamy Ci wydrukowanie składanych broszur dla pracowników. Tego typu materiały pomieszczą wszelkie niezbędne informacje, a ich poręczna forma pozwoli mieć je zawsze przy sobie. W tej sytuacji lepiej nie decydować się na klasyczne broszury szyte, które są również dostępne w naszej drukarni. Dlaczego? Przekonaliśmy się już, że materiały ostrzegawcze wymagają częstych aktualizacji.

Virus mask woman wearing face protection in prevention for coronavirus showing gesture Stop Infection

W trudnych czasach postaw na współpracę z doświadczoną drukarnią

Podczas pandemii koronawirusa kluczowe jest szybkie reagowanie na dynamicznie zmieniające się zalecenia i procedury bezpieczeństwa. Naszą misją w tych trudnych dla wszystkich czasach jest niezawodność i szybkość w przygotowaniu potrzebnych Ci materiałów ostrzegawczych. Nie eksperymentuj z przypadkowymi drukarniami. W TopDruk24 dajemy Ci gwarancję preferencyjnych cen oraz niezwłocznej realizacji zamówienia. Skontaktuj się z nami, a otrzymasz profesjonalną pomoc w przygotowaniu plakatów, ulotek i innych dedykowanych materiałów ostrzegawczych!

Polecane

Jak powinna wyglądać dobra wizytówka?

Wysokiej jakości druk wizytówek w Łomży i całej Polsce. Prześlij nam swój projekt, a my szybko wydrukujemy wizytówki, które zachwycą Twoich kontrahentów!

Przekazanie podstawowych danych kontaktowych to często pierwszy krok do nawiązania trwałych relacji biznesowych. Wizytówki, o ile zostały oczywiście właściwie zaprojektowane i wykonane, są niezwykle przydatne w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od branży. Nasz zespół z drukarni Top Druk z Łomży przygotował dla Ciebie garść przydatnych wskazówek dotyczących tego, jak finalnie powinna prezentować się każda wizytówka. Zapraszamy do lektury!

Wizytówki – daj się poznać od najlepszej strony!

Na co zwrócić uwagę, zamawiając wizytówki? Czym powinny się wyróżniać, żeby właściwie spełniały swoją funkcję, czyli dobrze Cię przedstawiały i reprezentowały? Oto kilka najważniejszych właściwości dobrej wizytówki.

Uniwersalny format

W kwestii rozmiaru wizytówek zasada jest prosta: powinny mieć one format 90 × 50 mm. Większość wizytowników i portfeli dopasowana jest do tego właśnie wymiaru, dlatego trzeba dostosowywać się do powszechnie obowiązujących standardów.

Przystosowanie wyglądu do konkretnej branży

Jeśli jesteś przedstawicielem branży eventowej, możesz pozwolić sobie na oryginalną, atrakcyjną wizualnie i kolorową wizytówkę. Jeżeli jednak pracujesz w instytucji finansowej, bankowej czy administracyjnej – wymagany jest klasyczny design. Warto również dodać, że wszystkie elementy identyfikacyjne danego przedsiębiorstwa powinny być na wizytówkach spójne i jednolite.

Wysoka jakość

Jako że wizytówki zaliczane są do materiałów reklamowych używanych na co dzień, nie mogą się gnieść, ścierać i tracić oryginalnych barw. Należy więc postawić na najwyższą jakość wydruku, by nawet przy częstym wyciąganiu z wizytownika czy portfela ich pierwotny wygląd pozostawał niezmienny.

Ponadto ważna jest gramatura papieru, a także gustowne wykończenie. Pamiętaj, że wręczając wizytówkę potencjalnemu klientowi, partnerowi biznesowemu lub kontrahentowi, przekazujesz również informację o sobie i swojej firmie. Niezbędne jest zadbanie o to, żeby przekaz wiązał się z najważniejszymi wartościami, takimi jak profesjonalizm i solidność.

Adekwatna treść

Oprócz danych kontaktowych:

  • imienia i nazwiska,
  • numeru telefonu,
  • adresu mailowego,
  • stanowiska,

na wizytówkach powinny znajdować się dane firmy, w której pracuje konkretny specjalista, a także logotyp czy claim przedsiębiorstwa. Przekazując projekt do naszej drukarni24h z siedzibą w Łomży,upewnij się, że zawarte informacje są aktualne, poprawne i pełne. Unikaj banalnych frazesów jak na przykład: „najlepsza oferta, najniższe ceny”. Tego typu próby zachęcenia do skorzystania z usług danej firmy przynoszą często skutek odwrotny do zamierzonego.

Zdaj się na profesjonalistów

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy stworzony przez Ciebie projekt zgodny jest z wytycznymi, zadzwoń lub napisz do nas maila. Specjaliści z naszej drukarni Top Druk chętnie odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Udzielimy Ci szczegółowych informacji na temat właściwego przygotowania pliku do druku. Jesteśmy do Twojej dyspozycji – możesz na nas polegać!



Polecane

3 powody, dla których powinieneś zainwestować w szyte broszury

Katalogi szyte z drukarni Top Druk to świetna reklama Twojego przedsiębiorstwa oraz znakomity sposób, by zaprezentować swoją ofertę potencjalnym Klientom!

Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Szukasz rozwiązania, które w kompleksowy sposób pozwoli Ci zaprezentować firmową ofertę? Postaw na wysokiej jakości broszury szyte z drukarni Top Druk. Dzięki nim odbiorcy z pewnością zainteresują się Twoimi propozycjami.

Ekskluzywnie, atrakcyjnie, solidnie katalogi szyte

Lista powodów, dla których warto bliżej przyjrzeć się katalogom i broszurom szytym, jest bardzo długa. Sprawdź, co najczęściej wymienia się wśród zalet tej formy reklamy!

Elegancka forma

Możliwość dostosowania ostatecznego wyglądu materiału reklamowego do specyfiki konkretnej branży, a jednocześnie dbałość o każdy szczegół wykonania – to sprawia, że katalogi szyte spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Okładka, w zależności od Twoich preferencji, może zostać wykończona:

  • błyszczącą folią,
  • matową folią,
  • lakierem wybiórczym UV.

Znajdź wzór, który w pełni odda wizerunek Twojej marki!

Atrakcyjna treść

Wysoka jakość materiałów graficznych w dużym stopniu wpływa na pozytywny odbiór treści zawartych w broszurach szytych, których drukiem się zajmujemy. Ciekawe ilustracje oraz wizualizacje dodatkowo uatrakcyjniają komunikaty, które przekazujesz swoim klientom. Dlatego tak ważne jest kontekstowe umieszczenie konkretnych treści – wśród materiałów, które przyciągają wzrok, zachęcają do poszukiwania dodatkowych informacji.

Solidne wykonanie

Dzięki temu, że nasze materiały wykonywane są z najwyższą starannością przy wykorzystaniu nowoczesnego parku maszynowego, są solidne i trwałe. Nawet ich wielokrotne przeglądanie nie sprawia, że się rozlatują, niszczą czy brudzą. Dzięki temu wiele osób może korzystać z tych samych katalogów szytych – na przykład w poczekali lokalu usługowego bądź w miejscach pożytku publicznego.

Drukujemy na papierze kredowym o różnorodnych gramaturach. Elastyczne rozwiązania w tym zakresie pozwalają na dostosowanie finalnego wyglądu produktu do zróżnicowanych potrzeb klientów.

Nie zwlekaj – już dziś stwórz wraz z nami broszurę będącą Twoją najlepszą reklamą!

Co zyskujesz dzięki szytym broszurom?

Mając tego typu materiały, jesteś w stanie nawiązać trwałą relację z klientami. Twoi odbiorcy będą mieli zawsze pod ręką najważniejsze wiadomości dotyczące Twojego przedsiębiorstwa. Atrakcyjnie zaprojektowane i wykonane katalogi szyte zachęcą do podejmowania decyzji zakupowych bądź skorzystania z usług Twojej marki.

Warto wspomnieć również o prestiżu wiążącym się z wydawaniem firmowych broszur. Rozpoznawalność powinna przekładać się z kolei na wysoki poziom zaufania, jakim odbiorcy darzą konkretne przedsiębiorstwo. Prezentując swoją działalność za pomocą szytych katalogów i broszur, zyskujesz skuteczne narzędzie sprzedażowe – stawiające jednocześnie Twoją firmę w pozytywnym świetle.

Zapraszamy do kontaktu

Masz dodatkowe pytania, wątpliwości? Chciałbyś zyskać szczegółowe informacje? Serdecznie prosimy o kontakt. Jesteśmy do Twojej dyspozycji! Jako drukarnia online z Łomży zapraszamy do współpracy!

Polecane

O druku offsetowym i cyfrowym, słów kilka

Rozmowa z Michałem Młynarczykiem – Product Manager, DS ProPrint Management & Sales, Canon Polska

  1. Czym tak naprawdę jest druk offsetowy? Kiedy powstał?

Początki offsetu sięgają końca XVIII wieku i wiążą się z powstaniem nowej techniki druku – litografii. Za jej twórcę uznaje się Aloisa Senefeldera, który z powodu swoich zainteresowań teatralnych, często przebywał w drukarniach, gdzie powielał scenariusze teatralne swojego autorstwa. Przy okazji obserwował proces druku, który w tamtych czasach był dosyć kosztowny. Podjął się odważnej próby jego usprawnienia.  Zaczął pisać na polerowanej płycie wapiennej za pomocą sadzy zmieszanej z mydłem i woskiem. Zauważył, że miejsca pokryte tą mieszaniną nie przyjmują wody, ale farba przylega do nich. Odtąd Alois wykonywał rysunki na kamieniu, zwilżał powierzchnię płyty wodą, a następnie wałkiem nakładał farbę. Tak powstała matryca, której używał do powielania swych prac.

Offset to przemysłowa wersja druku płaskiego. Idea jest stosunkowo prosta: obraz z form drukowych (blach) przenoszony jest na podłoże drukowe (np. na papier), które może mieć postać arkuszy lub zwojów. Przenoszenie odbywa się przy udziale cylindrów, których jest kilka:. formowy, pośredni i dociskowy, dochodzą to tego również wałki wodne i farbowe.

Płyta offsetowa to cienki arkusz blachy aluminiowej, która w procesie produkcji pokrywana jest warstwą emulsji reagującej na określoną długość fali świetlnej. Płyta jest naświetlana przy pomocy lasera (naświetlarki CTP), a następnie wywoływana, by utrwalić powstały na niej obraz. Kolejnym elementem procesu jest nałożenie płyty na cylinder formowy, który jest pokrywany farbą o odpowiedniej lepkości. Obraz jest przekazywany stykowo na następny, pośredni cylinder i dopiero ten cylinder, też stykowo przenosi obraz na podłoże zadrukowywane, czyli np.: papier. Po drugiej stronie materiału na którym odbywa się druk jest kolejny cylinder – dociskowy, aby każda część obrazu została przeniesiona na materiał.

2. Czy mógłby Pan krótko scharakteryzować czym wyróżnia się druk cyfrowy?

Zaletą druku cyfrowego jest to, że druk nie wymaga  nakładu pracy czy materiałów na przygotowanie matrycy (wzorca), z którego powstaje obraz. Sam proces drukowania może być natychmiastowo uruchamiany i wstrzymywany, bez dodatkowych kosztów.

3. A czy druk cyfrowy jako nowsza technologia zastępuje we wszystkim druk offsetowy?

Druk cyfrowy coraz częściej zastępuje druk offsetowy ze względu na szybkość rozpoczęcia procesu druku oraz brak kosztów przygotowawczych. Jednakże sama technologia druku cyfrowego jest droższa od offsetowej. W druku cyfrowym wykorzystujemy specjalną substancję – toner, która nanoszona jest na podłoże. Proces uzyskania tej substancji –  i do tego w kilku z góry ograniczonych kolorach –  jest droższy od farby drukarskiej, która może być w dowolnym kolorze. Dodatkowo urządzenie do druku czyli drukarka jest o wiele bardziej skomplikowana i droższa w produkcji niż urządzenia offsetowe.


Dlatego przy pewnej granicznej liczbie wydruków, koszty związane z przygotowaniem matrycy dla urządzenia offsetowego zaczynają być pomijalne, bo ich koszt rozkłada się na każdą z zadrukowanych stron i w efekcie: biorąc pod uwagę niższe koszty farby i samego urządzenia offsetowego, wydruk na takim urządzeniu może być tańszy niż na urządzeniu cyfrowym.


W sytuacji, kiedy mamy do czynienia z dużą liczbą wydruków, których treść się nie zmienia; druk realizowany jest na niestandardowych podłożach, jakość wydruków musi być bardzo wysoka, a powtarzalność kolorystyczna stała –  druk offsetowy jest wciąż nie do zastąpienia przez cyfrowe urządzenia drukujące.

4. Czy są różnice w doborze podłoży w obu technikach?

Tak i jest to jeden z powodów decyzji wyboru danej technologii. Urządzenia offsetowe są najmniej wymagające pod względem materiału, na którym będziemy drukować. Oczywiście urządzenia cyfrowe mają coraz szerszą gamę podłoży do druku na której są w stanie drukować.

Jednym z producentów urządzeń cyfrowych, który stawia właśnie na ten aspekt druku jest firma Canon. Możemy to zauważyć w kolorowych urządzeniach serii imagePRESS, które dają możliwości druku na papierach głęboko fakturowanych, papierach offsetowych, papierach powlekanych czy kredach. Urządzenia te drukują na takich materiałach i wydruki są wysokiej jakości i w szerokim spektrum kolorystycznym. Dodatkowo tak zadrukowane podłoża mogą być poddawane dalszej obróbce uszlachetniającej jak foliowanie czy lakierowanie, co jest bardzo często wymagane przez klientów. Niewiele urządzeń cyfrowych jest w stanie sprostać tym wymaganiom, a urządzenia Canon spełniają oczekiwania klientów, którzy poszukują wysokiej jakości oraz wszechstronności produkcji.

5. Podsumowując, co wybrać chcąc wydrukować np książkę czy ulotki?

W przypadku druku takich aplikacji jak książki czy ulotki, z całą pewnością wybrałbym technologie druku cyfrowego z kilku powodów:

  • Liczba drukowanych egzemplarzy zamawianego tytułu jest niska – potwierdzają to badania statystyczne  – o czym można więcej poczytać w artykułach:
https://www.canon.pl/business/print-on-demand-driving-book-publishing/
https://www.canon.pl/business/book-printing-lifecycle-management/
https://www.canon.pl/business/how-to-seize-opportunities-short-run-book-printing[KK1]

Urządzenia cyfrowe są w stanie zapewnić niski koszt nawet przy druku jednego egzemplarza

  • Łatwiej jest wznowić, dodrukować książkę czy ulotkę niż przechowywać ją w  magazynie z myślą, że kiedyś zostanie wykorzystana.
  • Wiele materiałów zmienia swoją treść ze względu na zmieniające się dane, informacje i można wtedy je zmienić i wznowić produkcję, dodrukować, aby były jak najbardziej aktualne.
  • Książki czy ulotki coraz częściej są teraz personalizowane, czyli każdy egzemplarz różni się od poprzedniego jakimś detalem czy to nazwiskiem odbiorcy, jego adresem, a wręcz elementami treści, które można dedykować dla konkretnych osób.
  • Urządzenia cyfrowe, a w szczególności  te oferowane przez firmę Canon mogą drukować na bardzo szerokiej gamie podłoży z zachowaniem bardzo wysokiej jakości.

….to tylko niektóre, najważniejsze powody przemawiające za wyborem cyfrowej technologii druku, która najlepiej odpowiada na wymagania naszych czasów. W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu

michal.mlynarczyk@canon.pl

LinkedIN


Polecane

Targi RemaDays, czyli gadżety reklamowe od TopDruk24 w akcji

Już w najbliższym miesiącu w okolicach Warszawy rozpoczną się jedne z największych targów reklamowych! Spotkają się na nich czołowi przedstawiciele branży – i to nie tylko z Polski. Podczas tego wydarzenia będziesz mógł porozmawiać także z pracownikami naszej drukarni. Już teraz zapraszamy Cię na nasze stoisko!

RemaDays – co to za targi?

Organizowane są rokrocznie od 15 lat. Targi RemaDays, bo o nich tu właśnie mowa, to tak naprawdę wielkie, trzydniowe święto osób z branży reklamowej. Firmy z całego świata przybywają pod Warszawę, by prezentować swe innowacyjne rozwiązania i inspirować odwiedzających. Rozmaite materiały i systemy reklamowe, produkty drukarni, a nawet rękodzieło… Wszystko to znajdziesz na kolejnej edycji targów! Odbędzie się ona w dniach 12-14 lutego.

Oczywiście wydarzenie to jest świetną okazją do nawiązania biznesowych kontaktów. Można tu spotkać kreatywnych przedsiębiorców z Polski i z innych państw. To również możliwość wysłuchania ciekawych prelekcji czy wzięcia udziału w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami. Prestiżu RemaDays dodaje fakt, iż jest to jedna z największych tego typu imprez w Europie i na świecie!

TopDruk24 na RemaDays

Powyższe argumenty przekonały i nas. Dlatego też naszej drukarni nie może zabraknąć na tak ważnym wydarzeniu! Jako nowoczesna firma, wciąż rozwijamy się i idziemy z duchem czasu. Wszystko po to, aby świadczone dla Ciebie usługi z zakresu druku materiałów reklamowych były coraz lepsze! Od zawsze stawiamy na rozwój – m.in. właśnie poprzez uczestnictwo w branżowych targach. Zatem miło jest nam zaprosić Cię na nasze stoisko wystawiennicze!

Podczas RemaDays stoisko TopDruk24 (J4A) znajdziesz na hali oznaczonej literą F. Na miejscu będziesz mógł osobiście poznać osoby pracujące w drukarni. Wśród produktów, jakie zostaną przez nas wystawione, nie zabraknie:

  • teczek ofertowych ,
  • przykładowych wizytówek,
  • notesów spiralowanych oraz klejonych,
  • kilku typów kalendarzy,
  • … i wielu innych artykułów biurowych!

To co, widzimy się na targach? Mamy nadzieję, że tak!

Dlaczego jeszcze warto nas odwiedzić?

Dla tych, którzy nie są jeszcze przekonani do wizyty na RemaDays, mamy coś specjalnego. Otóż na tych właśnie targach światło dzienne ujrzą nowości – dostępne już wkrótce w naszej regularnej ofercie. Będą to wyjątkowe teczki, notesy i wizytówki, a także kalendarz na biurko. Czym produkty te będą się różniły od artykułów papierniczych dla firm, które już teraz możesz znaleźć w naszym sklepie internetowym? Cóż, gdybyśmy dziś wszystko zdradzili, nie byłoby niespodzianki… Dlatego też, jeśli chcesz pierwszy dowiedzieć się o nowych rozwiązaniach – zapraszamy na targi! Damy znać tylko tyle, że ta oferta na pewno będzie przyciągać uwagę.

Branża reklamowa rozwija się szybko. Co roku na targach pojawiają się kolejne nowinki. Firmy zaskakują swoją kreatywnością. Chcesz się o tym przekonać? Rezerwuj więc w lutym czas na RemaDays. I nie zapomnij zajrzeć na stanowisko naszej drukarni!

Polecane

Ulepszamy jakość druku cyfrowego w Top Druk24

Thomas Edison powiedział kiedyś „Jeżeli istnieje sposób by zrobić coś lepiej – znajdź go”. My chcemy być coraz lepsi w druku oraz wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów dlatego stale inwestujemy w park maszynowy. Co jest zatem naszą nową inwestycją? Urządzenie do druku cyfrowego Canon imagePRESS C8000VP

Druk cyfrowy w Top Druk24
Druk cyfrowy w Top Druk24

Dlaczego jest tak innowacyjny?

Jego główną zaletę stanowi fakt, iż łączy niesamowitą jakość, wydajność i wszechstronność, aby zapewnić świetne efekty w szerokiej gamie zastosowań. Kiedyś druk cyfrowy w stosunku do offsetu oznaczał jedno – pogorszenie jakości druku. Dzisiaj ten dylemat praktycznie nie istnieje. Można bez przesady powiedzieć, że dzięki niemu cyfrowe drukowanie w kolorze osiągnęło wyższy poziom zaawansowania.

Jakie korzyści zyskuje Klient?

Nowe urządzenie do druku cyfrowego jest wydajne na wielu różnych nośnikach do gramatury 350g/m2. Jeśli więc chcesz wydrukować okładkę do katalogu szytego w większej gramaturze – jest to możliwe.

Poza tym nowy Canon jest bardzo szybki – drukuje do 80str/min co umożliwia szybkie uzyskanie dużego nakładu. Kolory nie tracą na jakości od pierwszego do ostatniego arkusza, a druk cyfrowy wygląda świetnie nawet na nośnikach teksturowanych. Więcej o druku cyfrowym pod tym linkiem https://topdruk24.pl/o_nas/druk_cyfrowy/

Dlaczego warto drukować u nas – nie tylko na offsecie, ale korzystając z druku cyfrowego?

  • Zyskujesz czas

Usunięte są wszelkie etapy pośrednie takie jak wykonanie form drukowych, naświetlanie płyt offsetowych itd. Pierwsza odbitka schodząca z maszyny jest odbitką nakładową, która jest identyczna z jej elektronicznym oryginałem.

  • Zmniejszamy koszty

Dzięki możliwości przesyłania prac przez Internet i drukowaniu w wielu częściach świata jednocześnie tych samych prac obniżane są koszty transportu.

  • Powtarzalność

Technika komputerowa gwarantuje, że wszystkie wydruki będą wyglądały tak samo, nawet jeżeli zostały wykonane w odstępie kilku miesięcy, pod warunkiem, że używany sprzęt, oprogramowanie, atramenty czy nośnik wydruku się nie zmieniły. Możesz więc wznawiać wydruk swoich produktów, ponieważ wszystkie ustawienia zostaną niezmienione.

  • Personalizacja wydruków

Ogromną zaletą druku cyfrowego jest możliwość personalizowania dokumentów. Dzięki czemu możliwe jest nadanie dokumentom indywidualnych cech. Automatycznie możemy poprawić tekst, zdjęcia czy kompozycje graficzne na ulotkach, wizytówkach czy zaproszeniach.

W następnym artykule omówimy plusy i minusy druku cyfrowego, jak i offsetowego wg specjalistów z branży. Zapraszamy do korzystania z usług naszej drukarni i czytania bloga.

Polecane

Trendy na 2020. Jakie materiały reklamowe okażą się strzałem w dziesiątkę?

Nowy rok, nowe trendy w marketingu wysuwają się na pierwszy plan. Na co więc postawić? Katalogi, notesy, a może oryginalne wizytówki? Zobacz!

Nowy rok już powitaliśmy. Dla osób prowadzących firmy to czas śledzenia trendów. W każdej dziedzinie przydają się jednak sensownie zaprojektowane, ciekawe materiały reklamowe! Co zatem sprawdzi się w roku 2020? Czy druk ulotek albo personalizowanych wizytówek ma jeszcze sens? Sprawdź porady naszej drukarni!

Klasyka w odmienionym wydaniu

Ludzie cenią sobie sprawdzone, działające rozwiązania. I choć marketing internetowy coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, to klasyczne materiały marketingowe nieprędko wyjdą z użycia. W końcu trudno wyobrazić sobie spotkanie networkingowe lub branżowe targi bez zestawu wizytówek, prawda?

My natomiast polecamy Ci pójście w kierunku czegoś, co wyróżni Cię na tle konkurencji. Co powiesz na wizytówki z zaokrąglonymi rogami ? Możesz wybrać druk jednostronny lub dwustronny – jak wolisz. Takie wizytówki mają format kart do bankomatu, więc zmieszczą się swobodnie w każdym portfelu. Dla jeszcze lepszego efektu warto zdecydować się na jeden z kilku rodzajów uszlachetnienia realizowanego przez naszą drukarnię z Łomży.

To co, wejdziesz w nowy rok z kompletem świeżutkich, aktualnych wizytówek?

Plakaty i katalogi: jakość głównym wyróżnikiem

Ile razy, idąc ulicą, widziałeś odpadające ze słupów, potargane plakaty reklamowe? A jak często katalog, który akurat przeglądałeś, był w naprawdę dobrym stanie? No właśnie. A wątpliwa estetyka tego typu materiałów nie wpływa pozytywnie na wizerunek marki reklamującej się w ten sposób. W 2020 r. konkurencja będzie naprawdę spora, a walka o klienta – zacięta! W końcu każdy chce dobrze wypaść w oczach potencjalnych nabywców, a firm powstaje coraz więcej…

Dlatego, jeśli zamawiasz katalogi klejone albo też broszury szyte, postaw na ich druk w profesjonalnej drukarni. Możemy zaproponować Ci klejenie zaawansowaną metodą z zastosowaniem elastycznego, mocnego tworzywa PUR. Sam powiedz, co lepsze: prosta, rozlatująca się po kilku przejrzeniach broszura, wydrukowana na wątpliwej jakości papierze? A może solidny, trwały katalog, który – pomimo wędrowania z rąk do rąk – długo jest w nienagannym stanie?

Personalizacja i dbanie o klienta

Reklamowanie się na targach – to jedno. A co, gdyby nagradzać tych lojalnych, wracających klientów? Ciekawym pomysłem jest dołączanie do przesyłki spersonalizowanych, praktycznych gadżetów. Prowadzisz sklep online? Możesz więc dodawać do wysyłanych paczek notesy spiralowane  z Twoim logotypem na okładce i danymi kontaktowymi na każdej stronie. Tego typu notatnik przyda się każdemu! A co więcej, ten, kto będzie z niego korzystać, zbuduje sobie automatycznie świadomość Twojej marki. Sprytne!

Jeżeli działasz w branży poligraficznej lub reklamowej, przygotowaliśmy dla Ciebie szczególną ofertę współpracy. W jej ramach możesz m.in. zamówić broszury, ulotki i inne materiały, wysyłane bezpośrednio do Twoich klientów i opatrzone wyłącznie Twoimi danymi.

W razie pytań, w jaki sposób działamy, zapraszamy do kontaktu. Zacznij nowy rok z przytupem i wykreuj z nami świetne materiały reklamujące Twoją markę!

Polecane

Prezenty świąteczne dla Twoich klientów – 3 praktyczne, biznesowe propozycje!

Zadbaj o swojego klienta przed świętami! Rozważasz druk artykułów papierniczych dołączanych do przesyłek? Zobacz, co wybrać! Kalendarz? A może notes?

Zbliżają się święta – czas wzajemnej życzliwości, składania życzeń i wręczania podarunków. Choć najmilsze świąteczne chwile spędza się zazwyczaj z rodziną, w dobrym tonie jest pamiętać w tym czasie również o swoich klientach. Co zatem można dołączyć do paczek dla nich? Jakim prezentem ich zaskoczyć? Pomysłowi specjaliści z naszej drukarni w Łomży podpowiadają!

Kalendarze na nowy rok. Prezent na czasie!

Święta, święta… a po świętach już tylko kilka dni dzieli od nowego rozdziału w życiu – kolejnych, grubo ponad 300 pustych stron. Właśnie! A gdyby tak już zacząć je zapisywać? Gdyby już końcem grudnia zaplanować przedsięwzięcia do zrealizowania w 2020 roku? Ułatw to swoim klientom, dołączając do grudniowych przesyłek praktyczny kalendarz biurkowy  To użyteczne narzędzie do planowania. Przydatne zarówno w domu, jak i w miejscu pracy. Zawsze na widoku i pod ręką do zanotowania terminu kolejnego spotkania czy ustalenia wizyty!

Jeszcze inny pomysł na stosowny, przydatny upominek biznesowy to kalendarz ścienny. Niech produkt opatrzony Twoim logo zawiśnie w widocznym miejscu u klienta. Wtedy on będzie miał wgląd w swoje plany, a Ty zbudujesz świadomość marki w oczach tego, kto będzie patrzył na tego typu kalendarz.

Zestawy prezentowe, czyli mały i gustowny upominek

Kolejna propozycja od naszej drukarni to niewielkie zestawy upominkowe. Każdy klient ucieszy się, gdy znajdzie w paczce użyteczny podarunek świąteczny! Co mogłoby to być?

Teczka z notesem

Na dokumenty firmowe i nie tylko… Teczka to świetny pomysł! Opatrz ją logo swojej firmy i dołącz do paczek rozsyłanych w grudniu. Pamiętaj, aby wcześniej umieścić w nich klejony notes z odrywanymi kartkami. To będzie miłe zaskoczenie dla każdego Twojego klienta. Tego typu gadżety z pewnością się mu przydadzą!

Pudełko na bilety wizytowe i notes spiralowany

Oto następny komplet upominkowy! Specjalne pudełko, rozmiarem dopasowane do standardowych wizytówek, ochroni je podczas przewożenia na targi albo do siedziby firmy. A notes? Cóż, ten zawsze warto mieć pod ręką, aby móc sobie zanotować biznesowe pomysły czy zaplanować określone czynności.

Chcąc sprezentować zamawiającym takie zestawy, druk na tego typu materiałach papierniczych warto zlecić sprawdzonej drukarni. Skorzystaj z oferty naszej firmy z Łomży i zamów świąteczne upominki dla swoich klientów!

Kupon zniżkowy na Twoje produkty/usługi

Na koniec proponujemy Ci coś, co z pewnością zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Z okazji nadchodzących świąt zaoferuj im… zniżkę na kolejne zakupy! Kupon dobrze będzie wyglądał w postaci zwykłej wizytówki. Możesz zatem zlecić nam druk wizytówek z określonym kodem rabatowym, który da się wpisać, składając u Ciebie zamówienie online. Jak duży rabat zaproponować? To zależy tylko od Ciebie. Może to być 20%, ale jeśli zechcesz, możesz zaoferować nawet zniżkę o 50%.

Dołączanie do przedświątecznych wysyłek małego upominku jest dobrze postrzegane. W ofercie naszej drukarni znajdziesz mnóstwo produktów, które sprawdzą się jako prezent dla klientów. Zapraszamy zatem do składania zamówień!

Jaki rodzaj papieru oraz wykończenie wybrać do katalogu klejonego? Zobacz 3 sprawdzone propozycje od TopDruk24!

Chcesz zlecić druk katalogu profesjonalnej drukarni? Idealnie! Sprawdź, jakie kwestie trzeba rozważyć dużo wcześniej. Podpowiadamy, jak wybierać materiały!

Jaki rodzaj papieru oraz wykończenie wybrać do katalogu klejonego? Zobacz 3 sprawdzone propozycje od TopDruk24 !

Projekt okładek i wnętrza nowego katalogu produktowego skończony? Świetnie! Teraz czas zamówić druk takich broszur. I tutaj zwykle pojawiają się dylematy. Jaki typ papieru wybrać? Jak powinna wyglądać okładka? Czy opłaca się ją dodatkowo uszlachetniać? Postaramy się Ci co nieco podpowiedzieć. Pokażemy też, co mamy do wyboru w ofercie!

Wnętrze katalogu: papier błyszczący czy matowy?

Na początku warto zdecydować się na typ papieru, na jakim ma zostać wydrukowana zasadnicza część katalogu. Klienci mają różne preferencje w tej kwestii. Do katalogów prezentujących ofertę sklepów meblowych albo odzieżowych, wybierany bywa papier błyszczący. Tak czy inaczej, kredowe kartki o wysokiej gramaturze to gwarancja trwałości całej broszury. Takie stronice nie porwą się po kilku przejrzeniach! Oferujemy:

  • Papier matowy w gramaturze od 90 do 130,
  • Papier błyszczący o gramaturze od 90 do 170.

Każdy z nich będzie dobrym wyborem. Trzeba jednak pamiętać, że im grubszy papier, tym cięższy cały katalog.

Okładka: pierwsze, co widzi klient

Kolejnym krokiem podczas zamawiania katalogu jest wybór okładki. To właśnie to, co już od początku przyciąga uwagę i zachęca do zajrzenia do środka. Liczy się nie tylko jej projekt graficzny, ale i jego wykonanie. W TopDruk24 oferujemy następujące typy okładek:

  • z papieru kredowego matowego 300 g,
  • błyszczącego 300 g,
  • oraz z gładkiego, graficznego kartonu GC1 o gramaturze 250 g.

Wiemy, że to właśnie okładki najczęściej ulegają zniszczeniu. W końcu katalog wędruje z rąk do rąk, jest noszony w torbach i plecakach… Aby więc prezentował się jak najlepiej przez długi czas, jego strony wkładamy w solidne, wysokiej jakości oprawy. Całość sklejamy za pomocą mocnego tworzywa PUR.

Katalog profesjonalny w stu procentach, czyli wykończenie

Jak sprawić, aby broszura wyróżniała się na tle katalogów konkurencyjnych firm? Co zrobić, aby katalog, zabrany przez potencjalnych klientów na targach, został rzeczywiście dostrzeżony wśród innych materiałów reklamowych? Dobrym pomysłem jest uszlachetnienie okładek poprzez ich laminowanie. Stosuje się do tego błyszczącą albo matową folię. Na życzenie możemy również wzbogacić oprawę wybiórczym lakierem UV. To wszystko nie tylko wpłynie na walory estetyczne, ale i na trwałość gotowych katalogów.

Nie masz jeszcze pewności, czy Twój wybór papieru na okładki i wnętrze katalogu jest słuszny? Skontaktuj się z naszą drukarnią z siedzibą w Łomży. Podpowiemy Ci, na co postawić i porozmawiamy o Twoich oczekiwaniach względem zamawianych katalogów. Możesz do nas zadzwonić w godzinach pracy drukarni lub napisać nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy. Warto!

Kolory Pantone i ich zastosowanie w druku

Pantone Color Institute ogłosił werdykt na 2020 rok wyznaczając kolor, który ma najlepiej oddawać „ducha epoki” – a przynajmniej ducha nadchodzących dwunastu miesięcy. W tym roku najbardziej na czasie będzie klasyczny niebieski – Classic Blue, w palecie kolor Pantone oznaczony symbolem 19-4052 TCX.

Jak można przeczytać w opisie przygotowanym przez Pantone Color Institute, jest to kolor ponadczasowy, spokojny, jak niebo o zmierzchu, pomagający się skoncentrować. Skłania do myślenia, ale podkreśla też stabilność i zaufanie.

Werdykt instytutu jest zawsze szeroko komentowany w mediach, także tych zajmujących się projektowaniem graficznym. W jakiś sposób zobowiązuje więc branżę. Dlatego też wszyscy specjaliści na co dzień zajmujący się designem wiedzą, iż kolor Pantone trzeba wziąć pod uwagę.

Warto się bliżej przyjrzeć czym tak naprawdę jest Pantone i kiedy go stosować w drukarni? O rozmowę poprosiłam dwóch wysokiej klasy specjalistów w drukarni Top Druk – p. Artura Pupek jako kierownika druku i Roberta Orzołek – grafika DTP.

Czym jest wzornik kolorów PANTONE i kiedy go stosować?

A.P – Wzornik kolorów PANTONE jest to wydrukowany certyfikowany wzornik jednolitych kolorów powstałych z wymieszania pigmentów o określonych proporcjach. Wzorniki kolorów PANTONE stosujemy w pracach gdzie szczególnie ważne jest odwzorowanie barwy niezależnie od sprzętu czy podłoża drukowego.

Dlaczego stosujemy PANTONE?

A.P – Pantone stosujemy dlatego, że pozwala nam uzyskać przewidywalny efekt wizualny niezależnie od techniki i parku maszynowego wykonawców naszego projektu.

R.O. – Pantony zadają klienci najczęściej którzy chcą uzyskać np. kolor logotypu użyty w katalogu. Wtedy mają pewność, że logotyp na każdej stronie będzie identyczny, np. logotyp ORANGE. Używając tylko barw CMYK odcień może wyjść minimalnie inny i różnić się delikatnie na poszczególnych stronach katalogu np. 200 str.

No właśnie poruszyłeś temat barw CMYK. Dlaczego mamy stosować jakieś dodatkowe farby, kiedy przecież możemy uzyskać każdy kolor jaki tylko chcemy mieszając składowe Cyan, Magenta, Yellow oraz Black (Key)?

A.P – Farby Pantone stosujemy dlatego by zachować jednolitą kolorystykę. Przy druku CMYK wychodzi to różnie dlatego, że każda drukarnia drukuje inaczej, stosuje farby różnych producentów, używa różnej chemii dodatkowej w swojej produkcji. Same maszyny i podłoża drukowe są różne tak więc przy druku CMYK ciężko uzyskać identyczny efekt wizualny. Wykorzystując Farby Pantone unikamy również efektów złego pasowania kolorów na małych czy cienkich elementach graficznych gdzie zachodzi efekt rozmycia rysunku.

Czy są jakieś ograniczenia w ilości stosowanych kolorów?

A.P – W sumie jednym z ważniejszych ograniczeń jest zdrowy rozsądek, koszty i możliwości techniczne maszyn używanych do druku. Przy druku na maszynie 6 kolorowej najczęściej drukujemy 4 kolory CMYK i 2 dodatkowe Pantony, chociaż jest też możliwość druku jednocześnie 6 kolorami z palety Pantone.

Opisz twoje doświadczenia z kolorami Pantone – w jakich projektach to stosowałeś, co sprawiało Ci trudność…

A.P – W mojej pracy kolory Pantone wykorzystujemy bardzo rzadko. Największe problemy wynikają ze złego przygotowania projektu np.: kolor metaliczny- złoto – nadrukowywany jest na czarny tekst przez co czarny kolor staje się nie widoczny. Innym razem na apli w kolorze z Pantonu grafik zrobi „wybranie” pod czarny tekst i wtedy mamy problem z odpowiednim spasowaniem tych kolorów, ponieważ dysponujemy maszyna 4 kolorową i Pantony są drukowane z reguły przy drugim przepuszczeniu papieru przez maszynę.

Dziękuję za rozmowę. Mając takich fachowców w drukarni nie trzeba się obawiać jakości wydruku i kolorów np. użytych w naszym logo wizytówki czy katalogu. W razie jakichkolwiek pytań chętnie rozwiejemy Państwa wątpliwości. Zapraszamy do naszej drukarni.