Ulotki to ciągle bardzo popularny nośnik reklamy, często stosowany przez firmy działające na rynku lokalnym. Jednak ich wszechobecność powoduje, że trzeba się mocno natrudzić, by na tyle przyciągnęła uwagę Klienta, iż nie trafi do śmieci. Jak zatem przygotować dobry projekt ulotki?
1. Sprecyzuj cel
Czy ulotka ma zachęcić do działania? Do kogo jest skierowana? Zastanów się, czy ma ona głównie poinformować o branży czy zakresie usług, czy powiadomić klientów o aktualnych promocjach, a może po prostu pozytywnie budować wizerunek firmy?
Pamiętajmy, że produkt dla każdego jest produktem do niczego, ponieważ nie wiadomo, do jakiego celu zmierzamy i nie osiągniemy zamierzonych rezultatów.
2. Zadbaj o treść
Ulotka to nie książka, ma być krótka, rzeczowa i jasna w odbiorze. Kilka sekund decyduje o tym, czy zostanie poważniej potraktowana. Dlatego nie zawieraj w niej zbyt dużo grafiki czy tekstu, bo odbiorca szybko się zniechęci i pozostawi ją w najbliższym koszu, a tego jednak chcemy uniknąć.
3. Uwaga na ortografię!
Błędy ortograficzne, literówki widocznie psują wizerunek firmy. Dlatego nie pozwól by takie „drobnostki” zepsuły efekt pracy całego zespołu. Zanim zlecisz druk, pozwól by ulotkę sprawdziły i oceniły też inne osoby.
4. Jak wygląda grafika?
Oprawa graficzna to kluczowy element w dotarciu do Klienta. To właśnie układ strony, czcionka, kolory czy zdjęcia spowodują , że ktoś dokładniej przeczyta treść ulotki. Uważać należy zwłaszcza z wykorzystywaniem wielu różnych fontów. Im mniej, tym lepiej, dlatego warto maksymalnie użyć dwóch, eksperymentując ewentualnie z grubością, pochyleniem lub pogrubieniem napisów. Nie zapominajmy również o jakości zdjęć, których powinna cechować wysoka jakość oraz dopasowanie wizualne do charakteru działalności firmy.
5. Odpowiedni papier i format ulotki
Najczęściej ulotki są drukowane w formatach:
- A5. (pół arkusza A4 – 210mm x 148,5 mm),
- DL (1/3 arkusza A4 – 210mm x 99mm) oraz
- A7 (105mm x 74mm).
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stworzyć kreatywną ulotkę w innym, dowolnym rozmiarze. Im ciekawszy kształt, na przykład koła czy kwadratu, tym lepiej wyróżni się z tłumu innych, w efekcie zyskując przewagę nad konkurencją.
A co z papierem? Wszystko zależy od odbiorcy. Jeśli ulotki mają trafić do skrzynek to papier może być tani (115g i 135g). Jeśli jednak twoim celem są wartościowi klienci i zależy ci na prestiżu to lepiej zainwestować w porządny papier (np. od 200g do 350g). Dodatkowo dla wzmocnienia efektu warto pomyśleć o uszlachetnieniu ulotki przez laminację i lakierowanie wybiórcze (np. błyszczące logo).
6. Pokaż korzyść i wezwij do działania!
Zamiast pokazywać klientom suche informację, lepiej skoncentruj się na korzyściach z zakupienia danego produktu i usługi, w ten sposób Klient zauważy praktyczne zastosowanie treści, którą znajdzie w ulotce.
Co stanowi o wartości ulotki? Np. niech będzie ona dodatkowo kuponem rabatowym, bonem na darmową usługę lub niezwykła ofertą, ważną tylko z ta ulotką. Szczególnie kupon rabatowy może zdecydować o pozostawieniu ulotki przez klienta. Decydując się na jego umieszczenie pamiętajmy o określeniu warunków promocji i czasie jej obowiązywania. W tych kwestiach jedynym ograniczeniem jest pomysłowość i budżet.
Powyższe 6 porad to tylko część tego co możemy Ci zaoferować 🙂
Zamawiając projekt i druk ulotek, przygotowujemy je tak by były ładne, a przede wszystkim skuteczne.