Plakaty - przekonująca forma reklamy?


 

Plakaty istnieją w naszej świadomości niemal od zawsze. Choć ich powstanie datuje się na XVII/XVIII wiek, to jednak dalej są obecne w przestrzeni publicznej, tylko w zmienionej formie.

  • Czy jednak w czasach, kiedy coraz więcej biznesów przenosi swoją reklamę do Internetu, taka forma promocji ma w dalszym ciągu sens?
  • Jak je wykorzystać by na długo zapaść w pamięć naszym przyszłym Klientom?

SKUTECZNY PLAKAT czyli do kogo go kierujesz?

To taki produkt, przy tworzeniu którego będziesz pamiętać o swoim odbiorcy. Czy są to kobiety, które interesują się modą, dzieci, które zachęcisz do przyjścia na zawody, a może młodzi przedsiębiorcy, których poinformujesz o wydarzeniu branżowym?

Jest wiele metod komunikacji z docelową grupą odbiorców, na której nam zależy, ale jedną z najbardziej korzystnych jest używanie dużych plakatów, które czytelnie i wyraźnie przekazują wiadomość. Pomimo zalewu informacji w wersji cyfrowej plakat nadal posiada olbrzymią siłę przekazu jeśli tylko dobrze go zaprojektujemy, czyli jak?

TROCHĘ O ESTETYCE WYKONANIA

Przekonujący wygląd jest nieodzowny. Plakat musi być przede wszystkim czytelny, tak żeby czytelnik już z daleka widział przekazywaną wiadomość . Może ktoś akurat wybrał się na spacer po okolicy, albo czeka na przystanku autobusowym, warto wtedy wykorzystać tę okazję i za pomocą plakatu przekazać im wiadomość.

Nieodzowną sprawą jest takie zaprojektowanie go, by grafiki i wiadomości zapadły w pamięć na dłużej. Jeśli plakat zaintryguje - czyli wzbudzi zainteresowanie przez odważne zdjęcie lub kolory, osiągnąłeś swój cel. Projekt dopiero wtedy można uznać za udany jeśli zaangażuje otoczenie.

Oczywiście marketing powinien również zachęcić odbiorcę do działania i zachęcić do odpowiedzi. Może chcesz by ktoś wszedł na stronę internetową i zamówił produkt, kupił bilety czy też chwycił za telefon i zadzwonił po więcej szczegółów– dobrze zaprojektowany, wysokiej jakości plakat może wysłać czytelny komunikat, który zainspiruje ludzi do podjęcia sprecyzowanego działania

Ważną kwestią jest też profesjonalne drukowanie plakatów. Im wyższa jakość plakatu, tym lepsza reklama firmy. Pięknie wydrukowane plakaty możesz umieszczać bezpośrednio w miejscach, gdzie przebywa wiele ludzi, aby zwiększyć widoczność marki w wybranym obszarze.

 

Czy druk plakatów się opłaca?

Z pewnością tworzenie i rozpowszechnianie plakatów jest znacznie tańszą formą lokalnej reklamy niż radio czy reklama w gazecie. Wystarczy zaangażować w ten proces kilkafachowców oraz wybrać dobrą drukarnię, dzięki temu od pomysłu do realizacji minie mało czasu. Zwykle trwa to nie dłużej niż kilka dni, dzięki czemu bardzo szybko możnarozpocząć kampanię promocyjną.

Nie bój się przy promocji swoich produktów lub wydarzeń i „bombardować” ludzi ciekawymi plakatami, skupiając ich uwagę na treści.Taka forma marketingu może przynieść ogromnekorzyści szczególnie małym i średnim firmom, które chcą budować świadomość marki.

W przeciwieństwie do innych form promocji, plakaty mogą być wykorzystywane do przyciągania uwagi konkretnie ukierunkowanych grup odbiorców. Im lepiej zaplanowanalokalizacja plakatów, tym większa szansa na pozytywny odbiór. Zatem warto promować się plakatami bo ich uniwersalność czyni z nich ciągle aktualną formę promocji!